משחקי קופסא לשיפור מיומנות חברתית בעולם של מסכים

ארץ עיר משחק

היסטורית, משחקי הקופסא היו בסביבה המשפחתית והחברתית מאז ומתמיד.

על פי ההערכות, משחק הקופסא הראשון פותח בסביבות שנת 5000 לפנה"ס. כאשר המיצרים הפכו את המשחק לבילוי מלכותי יוקרתי בשנת 3100 לפנה"ס.

כבר בזמנים אלה בני-אדם חיפשו דרכים ליצור אינטרקציות חברתיות אחד עם השני בצורה שיותר מפעילה את הכישורים המוחיים כגון לוגיקה, תפיסה מרחבית, ריכוז, אמפתיה ועוד כדרך לפיתוח האינטליגנציה בצורה מהנה, ובתור תחליף למשחק בחוץ בימים בהם מזג-האוויר, שעות הלילה, או בעיות רפואיות אינם מאפשרים זאת.


למרות שנראה שבימים אלה כולנו דבוקים לסמארטפונים שלנו, משחקי קופסא עדיין פופולריים למדי במסגרות כאלה ואחרות, כולל מפגשים חברתיים והפעלות בבתי ספר. למעשה, משחקי קופסא הם מגמה חמה בדור המילניום. אבל המשחקים השתנו עם השנים. משחקי קופסא גורמים לליכוד חברתי ויכולים לאסוף משפחות וחברים יחד כדי להתחבר, להתחרות וליהנות.

מסביב לעולם

בני נוער כיום לעתים קרובות חסרים מיומנויות חברתיות בכדי לבנות מערכות יחסים נורמלית ובריאה עם אחרים, כולל הסבים והסבתות שלהם. מסיבה זאת, משחקי קופסא עוזרים מאוד מאחר והם מקדמים אינטראקציה פנים אל פנים – מרכיב מרכזי בחיבור עם אנשים העוזר ללמוד כיצד לקרוא שפת גוף ולפתח כישורים חברתיים. משחקי קופסא מאפשרים לנו ליצור בסיס לפיתוח יחסים ארוכי טווח בניגוד למשל למשחקי וידאו שאינם מציעים לנו את ההזדמנות להתחבר לאחרים באופן אישי.

היתרונות הרבים של משחקי קופסא

פיתוח הערכה וחיבה זה לזה

תקשורת חיובית

רווחה רוחנית (ערכים, אמונות, כישורי חיים);

ניהול מוצלח של מתח ומשבר

חברות ומחויבות אחד לשני

חשוב שיהיה גם להורים וגם לסבים מספיק זמן כדי למצוא דרך לסלול את הזמן לליכוד משפחתי כי בכל פעם שאנחנו מתקשרים אחד עם השני זה בונה ומחזק את הקשר המשפחתי שלנו.

המשחקים מובילים לשיחות מעניינות ועוזרים לנו לבנות מערכות יחסים חזקות יותר אחד עם השני. בניגוד לחגים ואירועים משפחתיים הם פחות מלחיצים ואינם דורשים מחויבות או הופעה כזאת או אחרת.

 משחק יכול להוסיף שמחה, להקל על הלחץ, למידה, ולחבר אותנו לאחרים ולעולם שסביב.

הוא יכול לעורר את שחרורם של אנדורפינים, והורמונים נוספים במוח העוזרים להרגשה טובה של הגוף, וקידום תחושה כללית של רווחה המקלה באופן זמני על כאב ריגשי ופיזי.

כל זאת נכון גם למבוגרים שיכולים להפיק תועלת מאותם דברים בדיוק כולל עוררות של המוח, הגברת היצירתיות, טיפוח מערכות יחסים, דרך פיתוח תכונות כמו אמפתיה, חמלה ואמון באחרים. כל זאת מחזק את הכישורים החברתיים.

משחקי חברה בעידן המודרני

משחקי חברה הם קטגוריה רחבה ומרכזית בעולם משחקי הקופסא הכולל מגוון רחב של משחקים לכל גיל יש משחקי חברה המתאימים לשלב ההתפתחותי של הילד תוך כדי משחק ההורים מוצאים את עצמם מתקנים מדריכים את ילדיהם בתחומים רבים מוטוריים חברתיים ואישיים איך למשור על הכללים איך ליצור שיח מכבד בזמן המשחק עם החברים או האחים איך לחוות ניצחון והפסד לשלוט ברגשות ואיך לשתף פעולה כל זה קורה בזמן משחקי החברה וזה מה שהופך אותם כל כך מהנים. את כל זה לא ניתן לקבל בעולם המסכים

צוללות

קחו דוגמא לסצנה משפחתית המוכרת לנו מאד בשנים האחרונות עם פיתוח הטלפונים החכמים והאפליקציות – הילדים דבוקים למסכי טלוויזיה והסמארטפון כבר מגיל צעיר מאד 

ואמא ואבא יושבים ליד השולחן גולשים במחשבים הניידים שלהם כאשר הרעש היחיד הוא הזמזום השקט של המכשירים האלקטרוניים. נשמע לכם מוכר? אף על פי שאף אחד לא יכול להתווכח עם יתרונות הטכנולוגיה, זה לא עוזר למשפחות לבנות מערכות יחסים חזקות. יש כל כך הרבה סיבות חיוביות כדי לשחק משחקי חברה משפחתיים.


1. זיכרונות ילדות

בעידן הטכנולוגי, משחקי קופסא איכותיים יכולים לאגד את כל המשפחה. חלק מזיכרונות הילדות של כולנו הם משחקי קופסא בערבי שישי עם כל המשפחה ליד שולחן המטבח.

אם אתם מקווים ליצור זיכרונות ילדות משמעותיים ועמוקים עבור ילדיכם, משחקי קופסא שקטים מתאימים באופן מושלם. שקלו לשחק משחקי קופסא יחד כמשפחה, זה יהיה לילה

מהנה ומלכד.

2. פיתוח כישורי למידה

משחקי קופסא הם לא רק כיף לילדים, הם גם כלי נהדר. משחק מתחילתו ועד סופו מסייע לילדים לפתח את כישורי הריכוז, החיוניים להשלמת משימות יומיומיות והצלחה בבית הספר.

וציות לחוקים של כל משחק עוזר להבנה של חשיבות החוקים גם בחיים האמיתיים.

שיפור המיומנויות בפתרון בעיות הוא יתרון גדול נוסף למשחקי קופסא. הקמה והזזה של כל חתיכות המשחק, כולל קוביות מתגלגלות וכרטיסי דשדוש עוזרים לילדים קטנים ואפילו מבוגרים יותר לפתח את הכישורים המוטוריים העדינים ואת תיאום העין-יד. משחקים אלה מסייעים גם בשיפור השפה, הזיכרון והדמיון.

3. כישורי חיים

משחקי קופסא הן אחת מהדרכים לעזור לילדים ללמוד סיבה ותוצאה. הם מבינים שבכל פעם שהם לוקחים תפנית תהייה לכך השלכה על המשחק הכולל. בנוסף, הם גם לומדים לקיים אינטראקציה עם אחרים בדרכים מתאימות וחכמות.

הילד לומד כיצד להיות מנצח ומפסיד אדיב. מבלי לאבד שליטה על הרגשות שלו בזמן המשחק. סוף המשחק הוא הזדמנות מצוינת לדבר איתם על רגשות העצב, הכעס או התסכול שלהם. דיבור על רגשות מועיל לילדים לפתח את כישוריהם הרגשיים והחברתיים. וכך הם לומדים גם כיצד להתנהל במשחקי ספורט, כיצד לפ]רגן ולברך אחרים על ניצוחנם, ואיך לשחק בצורה הוגנת.

בין אם משחקי קופסא משתמשים כתחליף למשחק בחוץ כאשר קר/חם מדי או גשום, ובין אם יום מיוחד של השבוע יצירת שגרה משחקי קופסא משפחתיים יש יתרונות רבים ונותן מענה לבעיות שעולם המסכים מייצר.

סבלנות

פיתוח משחקי קופסא

ישראטויס מפתחת משחקי קופסא כל הזמן, אם אילו משחקי חברה או משחקים חינוכיים משחקי אותיות ללימוד זיהוי אותיות ומילים אנחנו מאמינים שכל ילד יש הזכות לשחק משחיק חברה חווייתיים עם המשפחה וחברים וזה חלק חשוב מאוד מהתפתחות האישית שלו שבה המשחקים מתווכים את המציאות המשפחתית וגם מעגלים רחבים יותר של המקום שבו הוא חי על כך נדון במאמר הבא על שימוש בדמויות מועדים וחגים כתמריץ לשחק

לוגו ישראטויס משחקי קופסא